"TRT adına alınan programların her biri için son on yılda ne kadar ödeme yapılmıştır?"

Veli Ağbaba Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç'a TRT, CHA ve Samanyolu Yayın Grubu ile ilgili ilişkileri sordu.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Veli Ağbaba'nın yazılı soru önergesi şöyle:

"Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Başkanlığı'na

Aşağıdaki sorularımın Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç tarafından yazılı olarak cevaplandırılmasını arz ederim.

Veli Ağbaba
CHP Malatya Milletvekili

Son dönemde Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu (TRT) ile ilgili olarak çeşitli mecralarda yapımların büyük bölümünün Samanyolu ve Cihan Haber Ajansı'ndan (CHA) alındığı, bu durumun özellikle TRT Şeş kanalında çok yaygın olduğu söylenmektedir. TRT Şeş'te yayınlardan sorumlu kişinin ise görevden alınmak istendiği ancak bu girişimin tarafınızca engellendiği iddia edilmektedir.

Bu çerçeveden hareketle,

1- Son 10 yılda Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu'nun (TRT), Samanyolu Yayın Grubu'ndan, Cihan Haber Ajansı (CHA)'dan aldığı ve diğer yapım kuruluşlarından aldığı toplam yapım sayısı kaçtır? Bu yapımların alınan yapımcı kuruluşlara göre dağılımı nasıldır?
2- Bu kuruluşlardan TRT adına satın alınan programların her biri için son on yılda ne kadar ödeme yapılmıştır?
3- Adı geçen yapımcı kuruluşlardan en fazla program satın aldığı iddia edilen TRT Şeş'in yayınlarının başındaki Fethullah Kırşan isimli kişinin görevden alınmak istendiği ancak tarafınızca engellediği iddiaları doğru mudur? Bu kişinin görevden alınmak istenmesinin sebebi ve tarafınızca bu girişimin engellenme sebebi nedir?"

    Çarşamba, 13 Ağustos 2014 11:48

Bağlantılı Konular