Zehra Develioğlu'nun eşi Ziya Develioğlu'nun Ensar Vakfı’nın mütevelli heyetinde yer aldığı iddiası doğru mudur?

CHP Genel Başkan Yardımcısı Sezgin Tanrıkulu, Başbakan Yardımcısı Arınç'a sordu: "Türgev'in Vakıfbank'taki hesabına 26 Nisan'da Suudi Arabistan'dan transfer edilen 99 Milyon Dolarlık paranın 50 milyon Dolarlık bölümünün 26 Eylül 2012’de Ensar Vakfı ile TÜRGEV ortak girişimi olarak Fatih Kültür Merkezi satış bedeli açıklamasıyla yapılan ödeme olarak gösterildiği iddiası doğru mudur?"

Sezgin Tanrıkulu'nun soru önergesi şöyle:

"Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı'na

Aşağıdaki sorularımın Başbakan Yardımcısı Bülent ARINÇ tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını arz ederim.

Dr. M. Sezgin TANRIKULU
CHP İstanbul Milletvekili

AKP Bahçelievler Belediye Başkanı Osman Develioğlu'nun gelini Zehra Develioğlu'nun 1 Haziran günü Kabataş'ta saldırıya uğradığı iddiası Recep Tayyip Erdoğan tarafından aylarca beri ifade edilmiş ancak 13 Şubat 2014 tarihinde Kanal D Haber Bülteni'nde yayınlanan görüntülerle ayrıca da 14 Şubat günü: http://haber.kanald.com.tr/Haber/Gundem-32/Iste-Kabatas-goruntulerinin-tamami-53181.aspx
URL adresinde yayınlanan görüntülerin tamamı ile saldırı iddiasının doğru olmadığı kamuoyuna ispatlanmıştır.

Bu bağlamda;
1- Zehra Develioğlu'nun eşi Ziya Develioğlu'nun Ensar Vakfı’nın mütevelli heyetinde yer aldığı iddiası doğru mudur?
2- Türgev'in Vakıfbank'taki hesabına 26 Nisan'da Suudi Arabistan'dan transfer edilen 99 Milyon Dolarlık paranın 50 milyon Dolarlık bölümünün 26 Eylül 2012'de Ensar Vakfı ile TÜRGEV ortak girişimi olarak Fatih Kültür Merkezi satış bedeli açıklamasıyla yapılan ödeme olarak gösterildiği iddiası doğru mudur?
3- Zehra Develioğlu'nun 1 Haziran 2013 tarihinde şikayetçi olduğu iddiası doğru mudur? İddia doğru ise, şikayet hangi yetkili mercide yapılmıştır?"

    Salı, 01 Temmuz 2014 14:14

Bağlantılı Konular